Tavoitteena onnistunut ohjelmistoprojekti?

Terveydenhuollon IT-projektit voivat myös onnistua

Terveydenhuollon uudistaminen tehokkaiden IT-palvelujen avulla

Terveydenhuollon asiakkaiden onnistumisen avaimet:

  • 1. Sovellukset, joita käyttäjät rakastavat
  • 2. Data haltuun integraatioilla
  • 3. Toiminnan tehostaminen automaatiolla

doctors2

 

01
Sovellukset, joita käyttäjät rakastavat

doctor-apps3-100

Terveydenhuollossa paperisista prosesseista on siirrytty tietojärjestelmien käyttöön useimmiten niin, että aiemmin paperilla toimineet prosessit on siirretty sellaisenaan sähköiseen maailmaan ilman, että prosessin varsinaista merkitystä on mietitty. Tästä johtuen toimintatapoihin ei ole tehty uudistuksia niiden sähköistämisen yhteydessä.

Meillä eSystemsillä on nollatoleranssi laiskoille ohjelmistoprojekteille, joissa asiat tyydytään tekemään samalla tavalla, kuin ne on tehty aina ennenkin. Ellei ohjelmistoprojekti tuota merkittävää ja mitattavaa hyötyä, sitä ei kannata edes aloittaa. 

Mammuttijärjestelmistä kohti innovatiivisia sovelluksia
med-apps2@2x-100
shutterstock_1329217175
Ellei ohjelmistoprojekti tuota merkittävää ja mitattavaa hyötyä, sitä ei kannata edes aloittaa.

02
Data haltuun integraatioilla

Helposti kaikkialla saatavilla olevien SaaS-ohjelmistojen myötä "ohjelmistoshoppailu" on karannut monissa yrityksissä käsistä viimeisen kymmenen vuoden aikana. Ohjelmistojen ostaminen ei ole enää IT-osastojen etuoikeus, vaan nykyisin niitä ostaa kasvavissa määrin myös muu organisaatio kuten liiketoiminnot. Yritysten ohjelmistoarkkitehtuurien muuttuessa yhä tilkkutäkkimäisemmiksi myös yritysten liiketoiminnan kannalta elintärkeä data siiloutuu yhä enemmän eri osajärjestelmien sisään.

Yritysten ydinprosessien haltuunottaminen ja optimointi kuitenkin vaatisi, että koko prosessin aikana syntyvä data olisi nähtävissä yhdessä paikassa niin, että toiminnan pullonkauloja olisi mahdollista tunnistaa ja toimintaa kehittää. Järjestelmien välille rakennettavat yksittäiset integraatiot eivät ratkaise tätä ongelmaa, vaan yritykset tarvitsevat keskitetyn ratkaisun. jonka kautta keskeiset integraatiot rakennetaan.

shutterstock_1884612874

 

shutterstock_2140317285

 

shutterstock_87353375-2
Yritysten ohjelmistoarkkitehtuurien muuttuessa yhä tilkkutäkkimäisemmiksi myös yritysten toiminnan kannalta elintärkeä data siiloutuu yhä enemmän eri osajärjestelmien sisään.

03
Toiminnan tehostaminen automaatiolla

doctors-automation3-100

Oletko koskaan laskenut kuinka paljon työaikaa organisaatiossasi on käytetty sellaisten prosessien suunnitteluun, dokumentointiin ja jalkauttamiseen, jotka eivät kuitenkaan koskaan ole oikeasti tulleet käyttöön yrityksen arkisissa toiminnoissa?

Keskitetty automaatioalusta on erinomainen tapa sekä kuvata yrityksen elintärkeät ydinprosessit että samalla myös juurruttaa ne osaksi organisaation arkista tekemistä havainnollisten ja helposti lähestyttävien käyttöliittymien avulla.

Hyvin suunniteltujen toimintatapamuutosten tarkoituksena on helpottaa organisaation toimintaa, ei vaikeuttaa sitä.

Automaatioalustan hyödyntäminen on hyvä keppihevonen yritysten toimintatapojen uudistamiseen ja uusien toimintatapojen juurruttamiseen.

at-doctors4
shutterstock_1680655153
Hyvin suunniteltujen toimintatapamuutosten tarkoituksena on helpottaa organisaation toimintaa, ei vaikeuttaa sitä.

Nyt on sinun mahdollisuutesi siirtyä kehityksen edelläkävijäksi.

Olemme tehneet sen muille, voimme tehdä sen sinullekin.

arrow-1

CASE SYNLAB

Synlabin uusi digitaalinen ydinjärjestelmä

Digitaalisen ydinjärjestelmän ensiaskelista lähtieneSystems varmisti datan sekä prosessien eheyden, minkä lopputuloksena oli virtaviivainen ja joustava järjestelmä.

Rikkinäiset liiketoimintaprosessit eliminoitiin armotta. Lue, miten mahdollistimme Synlabin vision toteuttamisen, ja miten heistä tuli Suomen suurin diagnostiikkaan keskittyvä yritys – kiitos low-koodin.

Lue lisää
CASE TLC

Parannettiin Swazimaan terveydenhollon kokemusta

TLC pyrki laajentamaan ja parantamaan kykyään tarjota myötätuntoista, kattavaa terveydenhuoltoa ilmaiseksi alipalvelluille yhteisöille. Kasvavan kansallisen käyttäjäkunnan tukemiseksi ja digitaalisen kattavuuden laajentamiseksi tarvittiin skaalautuvampi arkkitehtuuri ja kehitysympäristö. Projekti tuotti sähköisen potilastietojärjestelmän, joka on erittäin kontekstualisoitu Swazimaahan ja liiketoimintaratkaisut työajanseurantaan, varastonhallintaan, hankintoihin, omaisuudenhallinta ja kalustonhallinta.

Lue lisää