Färsaarten valtio valitsi eSystemsin kehittämään "Citizen Portalin", joka on osa koko maan kattavaa kansallista digitalisaatioprojektia. Lopullinen päämäärä oli yhdistää 52 000 asukasta ja 37 peruspalvelua yhteen "Citizen Portaliin".
"Tämä on kertakaikkiaan mullistava projekti Färsaarille; tapamme pyörittää liiketoimintaa ja olla yhteyksissä viranomaisiin modernisoidaan täysin. Ratkaisu tekee asioinnista helpompaa, tehokkaampaa ja käytännöllisempää, sekä asukkaille, yrityksille että viranomaisille."
― Nicolai Balle, Kansallisen digitalisaatioprojektin johtaja
Färsaarten talous oli jo pitkään ollut erittäin riippuvainen kalataloudesta, ja digitalisaatioaste oli jäänyt jälkeen muiden valtioiden tahdista, mikä johti jatkuvaan muuttotappioon. Projektin päätavoitteena oli tehdä Färsaarista kehittynyt, kilpailukykyinen sekä houkutteleva paikka asua, työskennellä ja tehdä liiketoimintaa, kun Citizen Portal mahdollistaa saumattomilla prosesseilla ja fantastisella käyttökokemuksella vaivattoman arjen ja asioinnin.
Citizen Portal olisi kriittinen osa Färsaarten asukkaiden elämänlaadun parantamisessa ja digitalisaatiossa, erityisesti tuomalla palvelut vanhusten sekä erityistarpeisten ihmisten saataville. Yhteistyön tavoitteena oli luoda infrastruktuuri digitaalisten palveluiden saatavuuden varmistamiseksi Färsaarilla. Citizen Portalin kautta palvelut ja tiedot olisivat paremmin saatavilla kaikille asukkaille. eSystems Nordicin superkyvyt olivat valmiina ottamaan haasteen vastaan kehittyneen Citizen Portalin rakentamiseen kaikille laitteille. Haastava tehtävä, muttei missään nimessä mahdoton low-codella!
eSystems Nordic kehitti onnistuneesti Citizen Portalin Färsaarille, joka mahdollistaa vaivattoman kommunikaation ja tiedonjaon valtiollisten, kunnallisten sekä yksityisten toimijoiden ja asukkaiden välillä. Portaali sisältää myös lukuisia itsepalvelu- sekä muita hyödyllisiä toimintoja.
Asiakkaalle toimitettiin todellista liiketoiminta-arvoa. eSystems Nordic käytti OutSystemsin alustaa, joka mahdollisti Färsaarten digitaalisen muutoksen. Innoittamalla kansakunnan supervoimia, avaamalla toimittajalukkoja ja valjastamalla vahvuutemme, yhdistimme onnistuneesti 52000 asukasta ja 37 peruspalvelua yhteen Citizen Portaliin.